Ο ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ 1
 Σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν κόψη 
τοῦ σπαθιοῦ τὴν τρομερή,
 σὲ γνωρίζω ἀπὸ τὴν ὄψη,
 ποῦ μὲ βία μετράει τὴ γῆ.
 2
 Ἀπ᾿ τὰ κόκαλα βγαλμένη
 τῶν Ἑλλήνων τὰ ἱερά,
 καὶ σὰν πρῶτα ἀνδρειωμένη,
 χαῖρε, ὢ χαῖρε, Ἐλευθεριά!
 3
 Ἐκεῖ μέσα ἐκατοικοῦσες
 πικραμένη, ἐντροπαλή,
 κι ἕνα στόμα ἀκαρτεροῦσες,
 «ἔλα πάλι», νὰ σοῦ πῇ.
 4
 Ἄργειε νά ῾λθη ἐκείνη ἡ μέρα
 κι ἦταν ὅλα σιωπηλά, 
γιατὶ τά ῾σκιαζε ἡ φοβέρα
 καὶ τὰ πλάκωνε ἡ σκλαβιά.
 5
 Δυστυχής! Παρηγορία
 μόνη σου ἔμεινε νὰ λὲς
 περασμένα μεγαλεῖα
 καὶ διηγώντας τα νὰ κλαῖς.
 6
 Καὶ ἀκαρτέρει, καὶ ἀκαρτέρει
 φιλελεύθερη λαλιά,
 ἕνα ἐκτύπαε τ᾿ ἄλλο χέρι 
ἀπὸ τὴν ἀπελπισιά,
 7
 κι ἔλεες «πότε, ἅ! πότε βγάνω 
τὸ κεφάλι ἀπὸ τς ἐρμιές;» 
Καὶ ἀποκρίνοντο ἀπὸ πάνω
 κλάψες, ἅλυσες, φωνές.
 8
 Τότε ἐσήκωνες τὸ βλέμμα
 μὲς στὰ κλάιματα θολό,
 καὶ εἰς τὸ ροῦχο σου ἔσταζ᾿ αἷμα
 πλῆθος αἷμα ἑλληνικό.




ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ

ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΟΙΞΙΣ

Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΟΣΑ ΞΕΧΑΣΑΜΕ: «Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες, Έλληνες, σπορά της εβραιουργιάς, που είπαν να σβήσουν την Αγία Πίστη, την ορθοδοξία, διότι η Φραγκιά δεν μας θέλει με τέτοιο ντύμα Ορθόδοξον. Και εκάθησα και έκλαιγα δια τα νέα παθήματα. Και επήγα πάλιν εις τους φίλους μου τους Αγίους. Άναψα τα καντήλια και ελιβάνισα λιβάνιν καλόν αγιορείτικον. Και σκουπίζοντας τα δάκρυα μου τους είπα: «Δεν βλέπετε που θέλουν να κάνουν την Ελλάδα παλιόψαθα; Βοηθείστε, διότι μας παίρνουν, αυτοί οι μισοέλληνες και άθρησκοι, ότι πολύτιμον τζιβαϊρικόν έχομεν. Φραγκεμένους μας θέλουν τα τσογλάνια του τρισκατάρατου του Πάπα. Μην αφήσετε, Άγιοι μου αυτά τα γκιντί πουλημένα κριγιάτα της τυραγνίας να μασκαρέψουν και να αφανίσουν τους Έλληνες, κάνοντας περισσότερο κακό από αυτά που καταδέχθηκεν ο Τούρκος ως τίμιος εχθρός μας».





Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Οι Ρωμιοί της Συρίας και η Ελληνορθόδοξη Μονή της Παναγίας της Σεντνάγια


Οι Ρωμιοί της Συρίας και η Ελληνορθόδοξη Μονή της Παναγίας της Σεντνάγια
15 Ιουνίου 2013

Για τους περισσότερους από μας τους Έλληνες, η λέξη Ρωμιοί έχει συνδεθεί με όλους τους ελληνόφωνους Ορθόδοξους Χριστιανούς που ζούσαν κατά το διάστημα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας που ονομαζόταν Ρωμανία και οι κάτοικοι της Ρωμιοί. Το ίδιο όνομα είχαμε όταν ήμασταν κάτω από την οθωμανική κυριαρχία, δεδομένου ότι μας αποκαλούσαν και μας χαρακτήριζαν οι Μουσουλμάνοι Οθωμανοί κατακτητές μας ως “Ρωμιούς”. Η λέξη Ρωμιοί για τον Ελληνικό λαό έχει γίνει συνώνυμη με τη λέξη Έλληνες. Όμως, όταν οι Οθωμανοί εφάρμοσαν το όνομα “Ρωμιοί”, γι’ αυτούς όπως και για τους Βυζαντινούς, η λέξη δεν είχε εθνική έννοια, αλλά θρησκευτική, και γι’ αυτό το λόγο περιλαμβάνονταν ως Ρωμιοί και όλοι οι λαοί που ανήκαν στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, ανεξάρτητα από την εθνική τους προέλευση, ή τη μητρική τους γλώσσα. Έτσι, όλα τα άτομα που βρίσκονταν κάτω από την Οθωμανική Αυτοκρατορία και ανήκαν στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία ονομάζονταν Ρωμιοί, και όχι μόνο οι Έλληνες όπως οι περισσότεροι από εμάς ψευδώς πιστεύομε. Γι’ αυτό το λόγο, όλα τα άτομα που μιλούν αραβικά και που ανήκουν στην Ελληνορθόδοξη Εκκλησία είναι επίσης Ρωμιοί και αυτοαποκαλούνται ως Ρωμιοί μέχρι και σήμερα.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ


ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ

14 Ιουνίου 2013

Αυτό που πολλοί φοβούντουσαν ότι οι δύο μητροπολίτες που απήχθησαν από ισλαμιστές Τσετσένους μισθοφόρους δεν είναι πλέον ζωντανοι, φαίνεται να επιβεβαιώνεται τουλάχιστον κατά το ήμισυ:
Σήμερα στην αραβόφωνη εφημερίδα Σάρκ ελ Αούσσαντ δημοσιεύεται μαρτυρία αξιωματούχου του Ελεύθερου Συριακού Στρατού, δηλαδή της επίσημης ανταρτικής οργάνωσης, ο οποίος ομολογεί ότι ο ένας (τουλάχιστον) από τους δύο μητροπολίτες (ένας Ελληνο-ορθόδοξος και ένας Συρο-ορθόδοξος) δολοφονήθηκε από τους ισλαμιστές.
Πρόκειται για τους Μητροπολίτη Χαλεπίου, Παύλου και τον Συρο-ορθόδοξο Μητροπολίτη Χαλεπίου Γρηγόριου Yohanna Ibrahim. Και οι δύο απήχθησαν στα τουρκοσυριακά σύνορα στις 22 Απριλίου.
Βεβαίωσε ότι ένα παρακλάδι της τρομοκρατικής οργάνωσης Αλ Νόσρα (Μέτωπο της Νίκης) με την επωνυμία Αμπού Μπανέτ, βρίσκεται πίσω από των υπόθεση της απαγωγής.

ΕΙΔΕ ΤΟ ΑΓΕΝΝΗΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΕΚΤΡΩΣΗ


ΕΙΔΕ ΤΟ ΑΓΕΝΝΗΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΕΚΤΡΩΣΗ

Τετάρτη, 5 Ιουνίου 2013

O λόγος για την Katyia Rowe από την Βρετανία την οποία ενημέρωσαν οι γιατροί ότι το μωρό που κυοφορούσε δεν θα μπορούσε να μιλήσει και να περπατήσει και θα χρειαζόταν 24ωρη φροντίδα μόλις γεννηθεί καθώς ο εγκέφαλός του δεν είχε αναπτυχθεί σωστά. Η συμβουλή των γιατρών ήταν να κάνει έκτρωση, όμως ένα χαμόγελο της άλλαξε γνώμη.
Ήταν το χαμόγελο του αγέννητου μωρού της στο τρισδιάστατο υπερηχογράφημα. Mπόρεσε να δει πεντακάθαρα το μωρό της να χαμογελά, να κλωτσά και να κουνά τα χεράκια του, με αποτέλεσμα να συγκινηθεί τόσο ώστε να μην μπορέσει να προχωρήσει στην έκτρωση όπως αναφέρει η Daily Mail.
Οι τελευταίες εννιά εβδομάδες της κύησης ήταν πολύ δύκολες, καθώς λόγω της νοητικής του στέρησης το έμβρυο, ο Lucian όπως τον είχαν ονομάσει δεν ήξερε πώς να καταπιεί το αμνιακό υγρό με αποτέλεσμα η μέλλουσα μητέρα να υποβληθεί σε επώδυνες διαδικασίες μέχρι τον τοκετό.
Τελικά, η 26χρονη μητέρα έφερε στον κόσμο τον γιο της, αλλά κατάφερε να τον κρατήσει στην αγκαλιά της για εννέα ώρες μόνο. Τόσο μπόρεσε να αντέξει στη ζωή ο μικρός Lucian.
«Ήταν οι πιό όμορφες και γεμάτες ώρες της ζωής μου», είπε η μητέρα του...

Ῥωμηοὶ καὶ γραικύλοι


Ῥωμηοὶ καὶ γραικύλοι
8 Ιουνίου 2013
Μητροπολίτου Ναυπάκτου κα γίου Βλασίου εροθέου

στορία νς θνους συνδέεται πολ στεν μ τ νόματά του, ποτε μελετώντας κανες τ νόματα μπορε ν ξακριβώση τ στορικ δεδομένα, λλ κυρίως τν πολιτιστικ ζω νς χώρου. Ατ συμβαίνει κα μ τν λλάδα μ τν πολύχρονη στορία της. πομένως ο περιπέτειες νς θνους χουν σχέση κα μ τς περιπέτειες τν νομάτων του.
Μεταξ τν νομάτων πο χαρακτήριζαν τος λληνες εναι κα τ Γραικός, τ ποο μνημονεύει κα ριστοτέλης κα βέβαια Γραικς γενεαλογεται π τν Δευκαλίωνα, πως κα λλην. Ο Δυτικο - Λατίνοι γνώριζαν τος λληνας κυρίως ς Γραικούς. ταν μως λληνικς πολιτισμς κανε τεράστια ντύπωση στος Λατίνους ο ποοι ρχισαν ν τος μιμονται κα ν ποτιμον τος αυτούς τους, χαρακτηρίζοντάς τους ς βαρβάρους, τότε πρξε ντίδραση κ μέρους τν πατρικίων, φο προσβαλλόταν θνικισμός τους. Τ ποτέλεσμα ταν ν μιλον περιφρονητικ γι τος Γραικος - λληνας κα βέβαια γι’ ατος πο μαγεύονταν π τν λληνικ πολιτισμό.

Το Βυζαντινό μάθημα


Το Βυζαντινό μάθημα
8 ΙΟΥΝΊΟΥ 2013

Μερικά ερωτήματα που απασχόλησαν την εκπομπή “Ανιχνεύσεις” την Τετάρτη 29 Μαίου, 560ή επέτειο της Αλώσεως

  Ποιό είναι το βυζαντινό μάθημα; Ποιός είναι ο ελληνικός τρόπος; Είναι ένας τρόπος που μπορεί να εφαρμοσθεί ή ένας ιδεαλισμός;
  Ποιά ήταν η φύση και ποιά τα οικουμενικά χαρακτηριστικά του Βυζαντίου;
  Το Βυζάντιο κατέρρευσε το 1204. Πως και γιατί αυτή η σχέση με τη Δύση;
  Παρήκμασε αφού παρήκμασαν οι ηγέτιδες τάξεις του. Μας θυμίζει τη σημερινή ελληνική παρακμή;
  Ποια η επίδραση που είχε το Βυζάντιο στους Τούρκους; Γιατί τόσο πολλοί Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής αξιωματούχοι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας συνέδραμαν, μετά πάθους, στην επικράτηση των Οθωμανών; Ποιός ο ρόλος της Εκκλησίας; Θα μπορούσε σήμερα η Εκκλησία να διαδραματίσει έναν οικουμενικό ρόλο;
  Θα μπορούσε η οθωμανική Αυτοκρατορία να έχει άλλη πορεία από την κατάληξή της ως τουρκικού κράτους;
  Ευνόησε τον ελληνισμό και τον ελληνικό τρόπο η δημιουργία κρατών-εθνών;
  Μπορεί και υπο ποιές προϋποθέσεις η Ελλάδα να διαδραματίσει έναν οικουμενικό ρόλο; Τι σημαίνει οικουμενικός ρόλος;


Η συριακή τραγωδία


Μαΐου 21, 2013

Του Σωτήρη Δημόπουλου

 Η επικράτηση του συριακού στρατού στη πόλη al Qusayr της επαρχίας Χομς, στα σύνορα με τον Λίβανο, αποδεικνύει ότι ο πόλεμος στη Συρία έχει πάρει τροπή μακράν αυτής που προσδοκούσαν οι εμπνευστές του. Η πολίχνη αυτή των 30 χιλ. κατοίκων έχει στρατηγική σημασία για τη πρόσβαση της Δαμασκού προς τις ακτές της Μεσογείου, όπου κατοικεί το μεγαλύτερο τμήμα των Αλεβιτών και λειτουργεί η ναυτική βάση των Ρώσων, στη πόλη Ταρτούς. Το σημαντικότερο, όμως, στοιχείο των μαχών που διεξάγονται εκεί, είναι η ευρεία συμμετοχή μαχητών της Χετζμπολλάχ, της πανίσχυρης οργάνωσης των σιιτών του Νοτίου Λιβάνου.

Το Colpo grosso του Σαμαρά


Ιουνίου 12, 2013

του Γιώργου Καραμπελιά

Ο Σαμαράς με το κλείσιμο της ΕΡΤ επέλεξε τη στρατηγική ''ή όλα, ή τίποτα''.
Μπροστά στα καθολικά αδιέξοδα που οδήγησε η ενδοτική πολιτική του – αδυναμία διεκπεραίωσης της συμφωνίας της ΔΕΠΑ, κυβερνητικό μπάχαλο, γεωπολιτικές αντιθέσεις και συγκρούσεις συμφερόντων, συρρίκνωση των κυβερνητικών εταίρων και εκτίναξη της Χρυσής Αυγής – επέλεξε τη στρατηγική της έντασης και της κρίσης.
Αυτή η πολιτική της πυγμής που φέρνει στον κόσμο μνήμες της δικτατορίας, έχει πολλούς αποδέκτες.
Πρώτον, τον ίδιο το λαό, να σιγήσει να πάψει να διαμαρτύρεται και να δεχτεί μοιρολατρικά τους εκβιασμούς της Τρόικας και της κυβέρνησης. Και δαρμένος, και σιωπηλός.
Δεύτερον, απευθύνεται στους Αμερικανογερμανούς, οι οποίοι συγκρούονται πάνω από το πτώμα της χώρας, και τους καλεί να επιλέξουν ανάμεσα σ’ αυτόν και το «χάος» δηλαδή το Συριζα.
Καθόλου τυχαία, αυτή η ενέργεια πραγματοποιήθηκε την επόμενη μέρα της αποτυχίας με την Γκαζπρομ, η οποία αποτέλεσε συνέπεια πιέσεων των Αμερικανών και των Γερμανών ενάντια στη ρωσική παρουσία στον ενεργειακό τομέα στην Ελλάδα. Και τους καλεί, είτε να τον στηρίξουν, είτε  να αναλάβουν το «χάος», την ίδια στιγμή που αυτό εξαπλώνεται στη γειτονική Τουρκία.
Τρίτον, στρέφεται ενάντια στους κυβερνητικούς του εταίρους και τους καλεί, είτε να υπακούσουν τυφλά, είτε να οδηγηθούν σε μια στρατηγική ήττα ακόμα και εξαφάνιση σε περίπτωση νέων εκλογών.
Ο Σαμαράς, μπροστά στα αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί, κάνει μια κίνηση που, είτε θα οδηγήσει στην έστω βραχυπρόθεσμη εδραίωσή του, είτε στην καταβαράθρωσή του. Παίζει τα ρέστα του.

Για την ΕΡΤ...


11 ΙΟΥΝΊΟΥ 2013

Προβλέπω να έχουμε ένα πολύ θερμό καλοκαίρι, και θα διακινδύνευα ακόμα και μια άλλη πρόβλεψη, πιο τολμηρή, ότι ούτε και η Μέρκελ θα φτάσει στις εκλογές της σώα και αβλαβής. Αυτό που συμβαίνει στην Ευρωζώνη αυτές τις μέρες θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως "rebellion in the palace". Όχι από τους  υποτελείς εκτός του παλατιού, αλλά από τους εντός. Δυστυχώς. Ο τρισιπόστατος οργανισμός που εδώ και τρία χρόνια επέβαλε με ατσάλινο τρόπο σαν μια γροθιά την εξουσία του, ανακαλύπτει ξαφνικά ότι έχει προσβληθεί από αυτοάνοσο νόσημα. Δηλαδή αρχίζει και επιτίθεται ενάντια στο ίδιο του το σώμα. Τα πόδια, το ΔΝΤ, επιτίθενται στο κεφάλι, (Βερολίνο) και το κεφάλι επιτίθεται στα πόδια, ενώ τα μέλη, (Κομισιόν) χτυπάνε και χτυπιούνται όπου μπορούνε, στα τυφλά. 

Από σήμερα θα ακούτε μόνο ό,τι γουστάρουν οι Αλαφούζος, Βαρδινογιάννης, Μπόμπολας, Κυριακού, και λοιπή συμμορία


Από σήμερα θα ακούτε μόνο ό,τι γουστάρουν οι Αλαφούζος, Βαρδινογιάννης, Μπόμπολας, Κυριακού, και λοιπή συμμορία

12 Ιουνίου 2013
Αρκεστείτε λοιπόν στο …Φατμαγκιούλ και τον Σουλεϊμάν και σκάστε.
Ο Σαμαράς με τα απανωτά κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα και τις επιστρατεύσεις επιχειρεί να γίνει ο απόλυτος κυρίαρχος του εκλογικού παιχνιδιού στο κατοχικό σκηνικό. 
Από τη στιγμή που η «αντιπολίτευση» έχει επικυρώσει και νομιμοποιήσει αυτά τα πραξικοπήματα ΕΝΤΟΣ της Βουλής (η συμμετοχή στη Βουλή είναι νομιμοποίηση), και από τη στιγμή που κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια στις επιστρατεύσεις και τους στρατιωτικούς νόμους της δωσίλογης κυβέρνησης (τις επικύρωσε και αυτές με τις δημοκοπίες ΕΝΤΟΣ Βουλής), ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ άνοιξε το δρόμο (η «αντιπολίτευση») για την κλιμάκωση κυβερνητικών πραξικοπημάτων…

Το κτύπημα στην ΕΡΤ δεν είναι αθώο


Το κτύπημα στην ΕΡΤ δεν είναι αθώο
Ιουνίου 12, 2013

Πέτρος  Χασάπης

Πιθανολογούμε ότι το σκληρό κτύπημα στο Εθνικό Δίκτυο Πληροφόρησης του ελληνικού λαού δεν είναι τυχαίο, ούτε μια πρόχειρη λύση για να παρουσιάσει η κυβέρνηση κάποιους απολυμένους από το Δημόσιο, όπως διαρρέουν τα παπαγαλάκια του καθεστώτος. Πέρα από το ότι η διάλυση της ΕΡΤ παραδίδει το σύνολο της πληροφόρησης του λαού  στη διαπλοκή που μας πλασάρει τον Σουλεϊμάν ως πρότυπο, υπάρχει κάτι πιο βαθύ. Με το κτύπημα στην ΕΡΤ ουσιαστικά κτυπιέται η καρδιά του κράτους. Αν τελικά περάσει η διάλυση της ΕΡΤ, ποιος θα ασχοληθεί άραγε μετά με την κατάργηση του άλφα ή του βήτα οργανισμού και την απόλυση κάποιων χιλιάδων εργαζομένων; 

 

WebCounter.com
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Top WordPress Themes