Πώς φτάσαμε στην 7η Μαρτίου 1948
Χρονολόγιο των σημαντικότερων γεγονότων στην πορεία προς την
Ενσωμάτωση
Επιμέλεια Νίκου Νικολάου
|
5 Μαϊου 1912: Η παράδοση των Τούρκων στην Ψίνθο.
Οι Ιταλοί, με επικεφαλής τον αντιστράτηγο Giovanni Ameglio, καταλαμβάνουν την
πόλη της Ρόδου, λίγες μέρες μετά, ολόκληρο το νησί της Ρόδου και μέχρι τις 20
Μαϊου και τα υπόλοιπα Δωδεκάνησα, εκτός του ακριτικού Καστελλορίζου. Αρχίζει
έτσι η πρώτη περίοδος της Ιταλοκρατίας, η περίοδος της πολεμικής κατοχής των
νησιών.
4 Ιουνίου 1912: Οι αντιπρόσωποι των νησιών, οργανώνουν
το πανδωδεκανησιακό Συνέδριο της Πάτμου, και κηρύσσουν τα νησιά
αυτόνομη "Πολιτεία του Αιγαίου". Το ψήφισμα του Συνεδρίου
και οι διαμαρτυρίες για τη μη τήρηση των υπεσχημένων από τους Ιταλούς,
έφτασαν στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, πήραν πλατειά δημοσιότητα και αφύπνισαν
συνειδήσεις. Το "Δωδεκανησιακό" είχε ήδη γίνει διεθνές
ζήτημα.
Ο ιατρός και αγωνιστής από
την Κάλυμνο Σκεύος Ζερβός, ο Ιωάννης Καζούλλης από τη Ρόδο και
ο ιατρός Νικόλαος Μαυρής από την Κάσο, θα αφιερώσουν τη ζωή τους όλη
για την προώθηση του Δωδεκανησιακού Ζητήματος στην Ελλάδα, στην Αίγυπτο και
στην Αμερική.
Οκτώβρης 1912 - Μάιος
1913: Ξεσπά ο Α΄
Βαλκανοτουρκικός πόλεμος. Πανικόβλητη η Τουρκία από την επίθεση εναντίον
της των συνασπισμένων βαλκανικών κρατών, σπεύδει σε διαπραγματεύσεις για τη
σύναψη ειρήνης με την Ιταλία.Ο μεγάλος Ρόδιος ευεργέτης και αγωνιστής Ιωάννης
Καζούλλης, προσφέρει μεγάλα ποσά σε χρυσές λίρες για τον εξοπλισμό της
ελληνικής αεροπορίας και του ελληνικού στρατού. (Ο Ιωάννης Καζούλλης με
στολή Έλληνα Αξιωματικού)
|
Παρασκευή 5 Απριλίου 2013
Η ΕΝΩΣΙΣ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΚΑΙ Β´ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Αφιέρωμα στην 8η Μαϊου 1945
Τέλος Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου
Παράδοση Δωδεκανήσου στις Συμμαχικές
Δυνάμεις και τον Ιερό Λόχο, προάγγελος της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου με την
Ελλάδα
|
Επιμέλεια:
Νίκος Νικολάου - Αντώνης Αγγελής
|
Πέρασαν 60 χρόνια, από τις 8
Μαΐου του 1945, όταν με, την «άνευ όρων», παράδοση της Γερμανίας,
τερματίστηκε κι επίσημα ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Ένας πόλεμος
καταστροφικός, που προκάλεσε ανυπολόγιστες απώλειες, σε ανθρώπινες ζωές,
υλικές καταστροφές, ανέτρεψε τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της
εποχής και καθόρισε τη δομή του σύγχρονου κόσμου.
Όμως, η 8 η Μαΐου 1945,
εκτός από ημέρα μνήμης, περισυλλογής και απότισης τιμής, αποτελεί για τα
Δωδεκάνησα σταθμό και ορόσημο στην ιστορική τους πορεία. Το ψυχορράγημα της
χιτλερικής Γερμανίας είχε ήδη αρχίσει προ πολλού. Τον Οκτώβρη του 1944 τα
γερμανικά στρατεύματα αποχωρούσαν από την Ελλάδα. Οι γερμανικές δυνάμεις που
βρίσκονταν στα Δωδεκάνησα έμειναν αποκλεισμένες κι άρχισαν να εκκενώνουν τα
υπόλοιπα νησιά και να συμπτύσσονται προς τη Ρόδο.
|
Αηδιαστική ανθελληνική/διεθνιστική προπαγάνδα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης....
Αηδιαστική ανθελληνική/διεθνιστική προπαγάνδα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης....
2 Απριλίου 2013
ΑΠΟ ΤΟΝ
ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ, ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΙΑ, ΤΑ ΜΠΑΡ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΜΜΕΝΑ ΝΥΧΙΑ!
Τα νέα σχολικά βιβλία που
εδώ και 3-4 χρόνια έχουν οι μαθητές στα χέρια τους, είναι το λιγότερο αισχρά
και κατάπτυστα, και μόνο σκοπό που δεν έχουν είναι να διδάξουν και να
παραδώσουν μια νέα γενιά χρήσιμη και ικανή.
ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΤΙΚΑ
ΒΙΒΛΙΑ ΤΣΕΛΕΜΕΝΤΕΔΕΣ
Βιβλία γεμάτα με συνταγές
μαγειρικής, κακέκτυπα των τηλεοπτικών εκπομπών, με αστρολογικές προβλέψεις,
εικόνες που παραπέμπουν σε κουτσομπολίστικα περιοδικά, που προσβάλλουν τον
Χριστιανισμό, τους Έλληνες, την πίστη και τα πιστεύω μας!
Βιβλία που οδηγούν τις
οικογένειες να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα νέο «Κρυφό σχολειό» αφού το μόνο
που μπορούν να διδαχθούν από όλα αυτά είναι πως θα φλερτάρουν, πως θα βάψουν τα
νύχια τους και πιο είναι το καλύτερο κλαμπ για να διασκεδάσουν.
Από τον Παπαδιαμάντη και το
Γεφύρι της Άρτας στις αμερικάνικες παραδόσεις και την παιδεραστία.
Και όμως! Αυτά τα αίσχη
διδάσκονται τα παιδιά μας σήμερα! Μάλιστα σχολικό βιβλίο προτείνει στα παιδιά
να διαβάσουν τον Χάρι Πότερ! Όχι Οδυσσέα Ελύτη, όχι ιστορία, όχι ποίηση, αλλά
τον Χάρι Πότερ!
Σελίδες που αφιερώνονται στην
γενοκτονία των Εβραίων, αλλά όχι στην γενοκτονία των Ποντίων, όχι στην
καταστροφή της Σμύρνης!
Δεν υπάρχει κείμενο που να
περιγράφει μια φυσιολογική οικογένεια, δεν υπάρχει ούτε μια προσευχή μέσα στα
μαθητικά βιβλία! Γελοιοποιούν τους Αγίους, καταργούν τον σεβασμό, προωθούν την
ανωμαλία!
Γιατί εκεί απλά κατάντησαν οι
αργόμισθοι ανθέλληνες του Υπουργείου Παιδείας την Ελληνική εκπαίδευση.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ - ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
4 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 2013
Ό,τι θεός ή μη θεός ή το μέσον
τι
είναι θεός, τι
μη
θεός και τι
είναι ανάμεσά τους;
Ευριπίδης, Βάκχες
Μετά την καταδίωξη από το
ιουδαϊκό ιερατείο και τους διωγμούς από την ρωμαϊκή εξουσία, η
Εκκλησία πορεύεται το
δρόμο της στο νέο πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον της εποχής μετά τον Μεγάλο Κωνσταντίνο. Στο πεδίο αυτό συναντάται με
τον ελληνικό πολιτισμό και την αρχαία θρησκεία, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί και εξαπλωθεί στον ελληνορωμαϊκό κόσμο του 4ου
αιώνα.
Κοινός τόπος συνάντησης είναι η
ελληνική γλώσσα, ως
Κοινή γλώσσα των λαών της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής από την Εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Οι
Μεγάλοι Πατέρες της εποχής αξιοποιούν τις φιλοσοφικές έννοιες των Ελλήνων στοχαστών, χωρίς να
προσλαμβάνουν το
θρησκευτικό υπόβαθρο της φιλοσοφίας τους.
Οι
αρχαιολάτρες φιλόσοφοι και οι
στοχαστές, απ'
την άλλη, αντιμετωπίζουν με περιφρόνηση τη νέα πίστη, η οποία ωστόσο ολοένα και περισσότερο κερδίζει έδαφος όχι μόνο ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους αλλά και στους μορφωμένους και ευγενείς της εποχής.
Στην Αθήνα, την πόλη των φιλοσόφων, συναντώνται ως
φοιτητές δύο εμβληματικές μορφές αυτής της περιόδου, ο
Ελληνολάτρης πρίγκιπας και μετέπειτα αυτοκράτορας Ιουλιανός και ο
Βασίλειος, αργότερα επίσκοπος Καισαρείας και μέγας θεολόγος, μαζί με
τον αδερφικό του φίλο Γρηγόριο Θεολόγο.
Ο
Βασίλειος, μαζί με
τον Γρηγόριο τον Θεολόγο, θα
αντιταχθεί στην προσπάθεια του Ιουλιανού να
επαναφέρει την παλιά θρησκεία, ως
μέσο για την ανανέωση της ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Η
πραγματικότητα θα αποδείξει ότι οι εποχές είχαν αλλάξει και ο σύντομος βίος του Ιουλιανού θα αφήσει την προσπάθεια του για επαναφορά της αρχαίας θρησκείας μετέωρη.
Η
Ιστορία θα
δικαιώσει τον Μέγα Βασίλειο, ο
οποίος με
την περίφημη επιστολή του ΠΡOΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ, διαχωρίζει την ελληνική παιδεία από την αρχαία θρησκεία, ανοίγοντας τον δρόμο για την πολύ γόνιμη συνάντηση Χριστιανισμού-Ελληνισμού.
"Όσοι στα συγγράμματα των αρχαίων Ελλήνων δεν αναζητούν μονάχα την ηδύτητα και την χάρη του λόγου μπορούν να αποκομίσουν και κάποια ωφέλεια για την ψυχή. Και όπως κόβοντας το τριαντάφυλλο, αποφεύγουμε τα αγκάθια της τριανταφυλλιάς, έτσι και από τα κείμενα αυτά θα πάρουμε ό,τι είναι χρήσιμο και θα προφυλάξουμε τον εαυτό μας από ό,τι είναι επιζήμιο."
Απόσπασμα από την επιστολή προς νέους, Μέγας Βασίλειος
http://koukfamily.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6523.html
Ετικέτες
Η ΓΛΩΣΣΑ ΩΣ ΦΟΡΕΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,
Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ,
Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗ,
Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ,
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ,
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΡΩΜΗΟΥ,
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,
Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΡΩΜΗΣ,
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΡΩΜΗΟΣΥΝΗΣ,
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ,
ΣΧΕΣΙΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ-ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ,
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΓΕΝΟΣ,
ΤΟ ΡΩΜΑΙΪΚΟ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)