Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΡΑΤΑ
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΡΑΤΑ*
τοῦ Δανοῦ ψυχολόγου
Nicolai Sennels
Μελετώντας τό μουσουλμανικό μυαλό
Κανείς δέν γεννιέται μαζικός δολοφόνος, βιαστής ἤ
βίαιος ἐγκληματίας. Ὁπότε τί εἶναι αὐτό στή μουσουλμανική κουλτούρα
πού ἐπηρεάζει τά παιδιά τους μέ ἕναν τρόπο πού κάνει τόσους πολλούς
μουσουλμάνους νά βλάπτουν ἄλλους ἀνθρώπους;
Ὡς ψυχολόγος σέ μιά φυλακή ἐφήβων στή Δανία, εἶχα
μιά μοναδική εὐκαιρία νά μελετήσω τή νοοτροπία τῶν μουσουλμάνων. Τό
70 τοῖς ἑκατό τῶν νεαρῶν παραβατῶν στή Δανία εἶναι μουσουλμάνοι. Ἤμουν
σέ θέση νά τούς συγκρίνω μέ μή μουσουλμάνους πελάτες τῆς ἴδιας
ἡλικιακῆς ὁμάδας μέ περισσότερο ἤ λιγότερο ἴδιο κοινωνικό ὑπόβαθρο.
Ἔβγαλα τό συμπέρασμα ὅτι τό Ἰσλάμ καί ἡ μουσουλμανική κουλτούρα ἔχουν
ὁρισμένους ψυχολογικούς μηχανισμούς, πού βλάπτουν τήν ἀνάπτυξη τῶν
ἀνθρώπων καί αὐξάνουν τήν ἐγκληματική συμπεριφορά.
Γνωρίζω, βέβαια, ὅτι δέν εἶναι ὅλοι οἱ μουσουλμάνοι
ἴδιοι καί δέν ἀκολουθοῦν ὅλοι οἱ Μουσουλμάνοι τό βίαιο μήνυμα
τοῦ Κορανίου καί τό ἐξίσου ἐνοχλητικό παράδειγμα τοῦ προφήτη τους.
Ἀλλά, ὅπως συμβαίνει καί μέ ὅλες τίς ἄλλες θρησκεῖες, ἔτσι καί τό
Ἰσλάμ ἐπηρεάζει ἐπίσης τούς ὀπαδούς του καί τήν κουλτούρα πού ἔχουν.
Θά μποροῦσε κανείς νά μιλήσει γιά δύο ὁμάδες
ψυχολογικῶν μηχανισμῶν, πού καί οἱ δύο τόσο μεμονωμένα ὅσο καί σέ
συνδυασμό μεταξύ τους, αὐξάνουν τή βίαιη συμπεριφορά. Ἡ μία ὁμάδα
ψυχολογικῶν μηχανισμῶν συνδέεται κυρίως μέ τή θρησκεία, ἡ ὁποία
ἀποσκοπεῖ στήν κατήχηση τῶν ἰσλαμικῶν ἀξιῶν στά παιδιά ὅσο τό
δυνατόν νωρίτερα καί μέ ὅλα τά ἀναγκαῖα μέσα, συμπεριλαμβανομένης
τῆς βίας καί τοῦ ἐκφοβισμοῦ. Κάποιος μπορεῖ νά καταλάβει τήν
ἀνησυχία πού ἔχει ἕνας μουσουλμάνος γονέας σχετικά μέ τίς
θρησκευτικές ἐπιλογές τῶν ἀπογόνων του, γιατί ἡ Σαρία (σημ. «Π»: τό
ἰσλαμικό δίκαιο) διατάζει τήν ποινή τοῦ θανάτου γιά τά παιδιά τους
πού θά ἐπιλέξουν μιά ἄλλη θρησκεία ἀπό ἐκείνη τῶν γονέων τους. Ἡ
ἄλλη ὁμάδα μηχανισμῶν εἶναι πιό πολιτιστική καί ψυχολογική.
Αὐτοί οἱ πολιτιστικοί ψυχολογικοί μηχανισμοί εἶναι μιά φυσική συνέπεια
τῆς ἐπιρροῆς μιᾶς θρησκείας, ὅπως τό Ἰσλάμ, καί προέρχεται ἀπό
μιά φυλετική κοινωνία 1.400 χρόνων μέ πολύ περιορισμένη ἐλευθερία νά
ἀναπτυχθεῖ πέρα ἀπό τό σημεῖο πού ἐπιτρέπει ἡ θρησκεία.
Κλασσικές μέθοδοι πλύσης ἐγκεφάλου στήν ἀνατροφή
Ἡ πλύση ἐγκεφάλου σέ ἀνθρώπους γιά νά πιστέψουν ἤ
νά κάνουν πράγματα ἐνάντια στήν ἀνθρώπινή τους φύση – ὅπως νά
μισοῦν ἤ ἀκόμα καί νά θανατώνουν ἀθώους ἀνθρώπους, πού δέν
γνωρίζουν κάν – παραδοσιακά γίνεται μέ τό συνδυασμό δύο πραγμάτων: πόνου
καί ἐπανάληψης. Ἡ συνειδητή πρόκληση ψυχολογικῆς καί σωματικῆς
ταλαιπωρίας μειώνει τήν ἀντίσταση τοῦ ἀτόμου στό νά δεχτεῖ τό
συνεχῶς ἐπαναλαμβανόμενο μήνυμα.
Ὁλοκληρωτικά καθεστῶτα χρησιμοποιοῦν αὐτή τή μέθοδο
γιά νά «μεταρρυθμίσουν» πολιτικούς ἀντιφρονοῦντες. Ὁ Στρατός σέ
λιγότερο πολιτισμένες χῶρες τήν χρησιμοποιεῖ γιά νά δημιουργήσει ἀδίστακτους
στρατιῶτες. Θρησκευτικές αἱρέσεις σέ ὅλο τόν κόσμο τήν χρησιμοποιοῦν
γιά νά φανατίσουν τούς ὀπαδούς τους.
Κατά τή διάρκεια πολλῶν συνεδρίων μέ περισσότερους
ἀπό ἑκατό μουσουλμάνους, βρῆκα ὅτι ἡ βία καί ἡ ἐπανάληψη τοῦ
θρησκευτικοῦ μηνύματος εἶναι κάτι τό διαδεδομένο στίς μουσουλμανικές
οἰκογένειες.
Ἡ μουσουλμανική κουλτούρα ἁπλά δέν ἔχει τόν ἴδιο
βαθμό κατανόησης τῆς ἀνθρώπινης ἀνάπτυξης, ὅπως στίς πολιτισμένες
κοινωνίες, καί ὁ σωματικός πόνος καί οἱ ἀπειλές εἶναι, συνεπῶς,
συχνά τό προτιμόμενο μέσο γιά τήν ἀνατροφή τῶν παιδιῶν. Γι ̓ αὐτό
τόσα πολλά κορίτσια μουσουλμάνων μεγαλώνουν ἀποδεχόμενα τή βία στό
γάμο τους καί γι ̓ αὐτό τά ἀγόρια μεγαλώνουν μέ τήν ἰδέα ὅτι ἡ
βία εἶναι ἀποδεκτή. Καί αὐτός εἶναι ὁ κύριος λόγος γιά τόν ὁποῖο
ἐννέα στά δέκα παιδιά, πού οἱ ἀρχές στήν Κοπεγχάγη τά
ἀπομακρύνουν ἀπό τούς γονεῖς τους, εἶναι ἀπό οἰκογένειες μεταναστῶν.
Ἡ μουσουλμανική παράδοση τῆς χρήσης τοῦ πόνου καί τοῦ ἐκφοβισμοῦ,
ὡς μέρος τῆς πειθάρχησης τῶν παιδιῶν, χρησιμοποιεῖται ἐπίσης
εὐρέως σέ μουσουλμανικά σχολεῖα – καί στή Δύση.
Σέ συνδυασμό μέ ἀμέτρητες ἐπαναλήψεις στίχων τοῦ
Κορανίου στά ἰσλαμικά σχολεῖα καί τίς οἰκογένειες, ὅλα αὐτά
καθιστοῦν πολύ δύσκολο γιά τά παιδιά νά ὑπερασπιστοῦν τούς ἑαυτούς
τους ἐνάντια στήν κατήχηση πού τούς λέει νά ἀκολουθήσουν τό Κοράνι,
ἀκόμα κι ἄν εἶναι ἐνάντια σέ κοσμικούς νόμους, τή λογική καί τήν
πιό βασική κατανόηση τῆς συμπόνιας.
Καί ὅπως γνωρίζουμε ἀπό τόσες πολλές ψυχολογικές
μελέτες, ὅταν ἕνα παιδί ἐπηρεαστεῖ ἔντονα ἀπό ἐκείνη τήν ἡλικία,
κάνει μιά τεράστια προσωπική προσπάθεια γιά νά ἀλλάξει ἀργότερα στή
ζωή του. Εἶναι νά ἀπορεῖ κανείς πού οἱ μουσουλμάνοι σέ γενικές
γραμμές, παρά τήν ἀπάνθρωπη φύση τοῦ Ἰσλάμ καί τήν προφανῆ
ἀδυναμία νά ἐξοπλίσουν τούς ὀπαδούς του μέ χιοῦμορ, συμπόνια καί ἄλλα
ἑλκυστικά χαρακτηριστικά, εἶναι πιό δυνατοί στήν [λανθασμένη] πίστη
τους ἀπό ὁποιαδήποτε ἄλλη θρησκευτική ὁμάδα.
Τέσσερις ψυχολογικοί παράγοντες
Ὄχι μόνο μιά παραδοσιακή ἰσλαμική ἀνατροφή μοιάζει
μέ κλασσικές μεθόδους πλύσης ἐγκεφάλου, ἀλλά καί ἡ κουλτούρα
παράγει τέσσερα ψυχολογικά χαρακτηριστικά πού ἐπιτρέπουν τήν περαιτέρω
αὔξηση τῆς βίαιης συμπεριφορᾶς.
Αὐτοί οἱ τέσσερις παράγοντες εἶναι ὁ θυμός, ἡ
αὐτοπεποίθηση, ἡ προσωπική εὐθύνη καί ἡ μισαλλοδοξία.
Α. Ὁ θυμός
Ὅταν πρόκειται γιά τόν θυμό, οἱ δυτικές κοινωνίες
εὐρέως συμφωνοῦν ὅτι εἶναι ἕνα σημάδι ἀδυναμίας. Οἱ ἀνεξέλεγκτες
ἐκρήξεις αὐτοῦ τοῦ δυσάρεστου συναισθήματος εἶναι ἴσως ὁ πιό
γρήγορος τρόπος γιά νά πέσεις στά μάτια τοῦ ἄλλου, ἰδιαίτερα στίς
βόρειες χῶρες καί μολονότι καί τούς θυμωμένους ἀνθρώπους μπορεῖ νά
τούς φοβοῦνται, ποτέ δέν τούς σέβονται. Στή μουσουλμανική κουλτούρα,
ὁ θυμός εἶναι πολύ πιό ἀποδεκτός καί τό νά εἶσαι σέ θέση νά
ἐκφοβίσεις τούς ἀνθρώπους θεωρεῖται ὡς δύναμη καί πηγή κοινωνικοῦ
στάτους. Μποροῦμε ἀκόμη νά δοῦμε καί ἐθνοτικές μουσουλμανικές
ὁμάδες ἤ χῶρες, πού δηλώνουν μέ ὑπερηφάνεια ὁλόκληρες μέρες θυμοῦ,
καί χρησιμοποιοῦν ἐκφράσεις ὅπως «ἱερή ὀργή» – ἕναν ὅρο πού
φαίνεται ἀντιφατικός σέ εἰρηνικές κουλτοῦρες.
Β. Ἡ αὐτοπεποίθηση-αὐτοεκτίμηση
Στίς δυτικές κοινωνίες ἡ ἱκανότητα νά χειριστεῖς
τήν κριτική ἐποικοδομητικά, ἄν εἶναι δικαιολογημένη, καί μέ ἕνα
σήκωμα τῶν ὤμων, ἄν εἶναι λάθος, θεωρεῖται ὡς ἔκφραση αὐτοπεποίθησης
καί αὐθεντικότητας. Ὅπως ὁ καθένας ἔχει παρατηρήσει, αὐτό δέν
ἰσχύει μεταξύ τῶν μουσουλμάνων. Ἐδῶ ἡ κριτική – καί δέν ἔχει
σημασία πόσο ἀληθινή εἶναι – θεωρεῖται ὡς ἐπίθεση κατά τῆς τιμῆς,
καί ἀναμένεται ὅτι ἡ τιμή θά πρέπει νά ἀποκατασταθεῖ μέ τή χρήση ὅλων
τῶν ἀναγκαίων μέσων γιά νά φιμωθεῖ ὁ ἀντίπαλος. Οἱ μουσουλμάνοι
σχεδόν ποτέ δέν προσπαθοῦν νά ἀντιμετωπίσουν τίς ἐπικρίσεις μέ
λογικά ἐπιχειρήματα. Ἀντ ̓ αὐτοῦ, προσπαθοῦν νά φιμώσουν τήν κριτική
προσποιούμενοι ὅτι εἶναι προσβεβλημένοι ἤ καταφεύγουν σέ χαρακτηρισμούς
ἤ ἀπειλώντας ἤ ἀκόμα καί σκοτώνοντας τόν φορέα τοῦ ἐπικριτικοῦ
μηνύματος.
Γ. Ἡ προσωπική εὐθύνη
Ὁ τρίτος ψυχολογικός παράγοντας ἀφορᾶ τήν εὐθύνη
γιά τόν ἑαυτό καί ἐδῶ τό ψυχολογικό φαινόμενο «ἔχω τόν ἔλεγχο»
παίζει σημαντικό ρόλο. Οἱ ἄνθρωποι πού μεγάλωσαν μέ τά δυτικά
πρότυπα ἔχουν γενικά ἕναν ἐσωτερικό ἔλεγχο, πράγμα πού σημαίνει ὅτι
βιώνουν τή ζωή τους, ὡς διεπόμενη ἀπό ἐσωτερικούς παράγοντες, ὅπως
οἱ ἐπιλογές τους, ἡ κοσμοθεωρία τους, οἱ τρόποι χειρισμοῦ τῶν συναισθημάτων
καί τῶν καταστάσεων κλπ. Οἱ μουσουλμάνοι μεγαλώνουν γιά νά βιώσουν ὅτι
ἡ ζωή τους ἐλέγχεται ἀπό ἔξω. Ὅλα συμβαίνουν «insha Ἀλλάχ» – ἄν ὁ
Ἀλλάχ θέλει – καί οἱ πολλοί θρησκευτικοί νόμοι, παραδόσεις καί
ἰσχυρές ἀντρικές ἀρχές δέν ἀφήνουν πολλά περιθώρια γιά ἀτομική
εὐθύνη. Αὐτή εἶναι ἡ αἰτία γιά τήν παγκοσμίως γνωστή μουσουλμανική
νοοτροπία τοῦ θύματος, ὅπου ὅλοι οἱ ἄλλοι κατηγοροῦνται καί
πρέπει νά τιμωρηθοῦν γιά τήν κατάσταση πού οἱ ἴδιοι οἱ μουσουλμάνοι
δημιούργησαν.
Δ. Ἡ μισαλλοδοξία
Τέλος, ὁ τέταρτος ψυχολογικός παράγοντας, πού κάνει
τούς μουσουλμάνους εὐάλωτους στά βίαια μηνύματα τοῦ Κορανίου, ἀφορᾶ
τήν ἀνοχή. Ἐνῶ οἱ δυτικές κοινωνίες σέ γενικές γραμμές καθορίζουν
ὡς καλό ἄτομο ἐκεῖνο πού εἶναι ἀνοικτό καί ἀνεκτικό μέ τούς ἄλλους,
οἱ Μουσουλμάνοι λένε ὅτι εἶναι ἀνώτεροι ἀπό τούς μή μουσουλμάνους, ὅτι
μέλλουν νά κυριαρχήσουν πάνω στούς μή μουσουλμάνους καί ὅτι πρέπει
νά ἀποστασιοποιηθοῦν κοινωνικά καί συναισθηματικά ἀπό τούς μή μουσουλμάνους.
Οἱ πολλοί ἀπάνθρωποι στίχοι τοῦ Κορανίου καί τῶν Χαντίθ κατά τῶν
μή μουσουλμάνων μοιάζουν πολύ μέ τήν ψυχολογική προπαγάνδα, πού οἱ
ἡγέτες χρησιμοποιοῦν ἐναντίον τοῦ ἴδιου τοῦ λαοῦ τους, προκειμένου
νά τούς προετοιμάσουν ψυχολογικά γιά τήν καταπολέμηση καί τή
δολοφονία τοῦ ἐχθροῦ. Εἶναι πιό εὔκολο νά σκοτώσεις κάποιον ἄν τόν
μισεῖς καί δέν τόν δέχεσαι ὡς πραγματικό ἄνθρωπο.
Γιατί τό Ἰσλάμ δημιουργεῖ τέρατα
Τό πολιτιστικό καί ψυχολογικό κοκτέιλ ὀργῆς, ἡ
χαμηλή αὐτοεκτίμηση, ἡ νοοτροπία τοῦ θύματος, μιά προθυμία νά
καθοδηγεῖται κάποιος τυφλά ἀπό ἐξωτερικές ἀρχές, καί μιά ἐπιθετική
καί ὑποτιμητική στάση πρός τούς μή μουσουλμάνους, ὅλα αὐτά
ἐπιβεβλημένα μέσα ἀπό πόνο, ἐκφοβισμό καί ἐπαναλήψεις σχεδόν
ἀμέτρητων στίχων τοῦ Κορανίου, πού προωθοῦν τό μίσος καί τή βία
κατά τῶν μή μουσουλμάνων, εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖον τό Ἰσλάμ
δημιουργεῖ τέρατα.
* Ἀπό τήν ἱστοσελίδα
counterjihadknights.wordpress.com/2014/01/04. Στό ἄρθρο, πού βρίσκεται σέ
ἑλληνικές ἱστοσελίδες (redskywarning.blogspot.com κ.ἄ.), ἔγιναν κάποιες
ἐπεμβάσεις γιά τή φιλολογική βελτίωσή του.
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ»,
ΤΕΥΧΟΣ 94, Η ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου