Παρασκευή 17 Μαΐου 2013
ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ
«Άνω Δημοκρατία…»
Μαΐου 15, 2013
Γράφει ο Αθαν. Στρίκος
Ξεκινώ
με μια διευκρίνιση. Εξηγούμαι: Δεν γνωρίζω αν είν’ αλήθεια αυτό στο οποίο θ’
αναφερθώ σήμερα. Αν όμως είναι που μάλλον αληθεύει, γιατί χωρίς φωτιά καπνός
δεν βγαίνει, τότε οι άνθρωποι δεν είναι απλώς ανόητοι μα κάτι χειρότερο. Γιατί
έτσι δεν σκέφτονται ούτε ενεργούν παιδιά 6-7 χρονών. Ή θεωρούν ότι όλοι εμείς
έχουμε μυαλό γουστέρας. Κι αυτοί κυβερνούν τον κόσμο.
Ο λόγος για την ονομασία
που προτείνεται τελευταία για το κράτος των Σκοπιών. Πως θα το
ειπούμε. Με
ποιο όνομα ώστε να είναι κοινά αποδεκτό – βλακεία δηλαδή κοινά αποδεκτή – και
στο εσωτερικό και στο εξωτερικό (ergo omnes), όπως το λένε. Και μέχρι σήμερα
προτάθηκαν διάφορα που τα γνωρίζετε χωρίς να επέλθει συμφωνία για κάποιο.
Ωστόσο
το σκέτο «Μακεδονία» προχωρεί κι έχει απ’ όλα σχεδόν τα κράτη αναγνωριστεί μ’
αυτό το όνομα.
Εδώ ίσως αναρωτηθείτε: Αφού όλοι το λένε «Μακεδονία» γιατί ’ναι
τόσο σημαντικό να συμφωνήσει κι η Ελλάδα; Ή γιατί η Ελλάδα επιμένει να
αρνείται;
Κι εδώ είν’ ο κόμπος. Θυμηθείτε την ‘Ένωση των Εκκλησιών Ανατολής και
Δύσης. Τις ατέλειωτες συζητήσεις στις συνόδους Φλωρεντίας και Φεράρας. Κι όταν
τελικά ανεκοίνωσαν στον πάπα περιχαρείς ότι επήλθε συμφωνία με τους Ανατολικούς
(Η Βυζαντινή αυτοκρατορία ήταν προ της αλώσεως. ‘Έπνεε τα λοίσθια) και
προκειμένου να σωθή – έτσι νόμιζαν – συμφώνησαν με τους όρους των Δυτικών
πράγμα το οποίον ανεκοινώθη στον πάπα.
Εκείνος όμως αμέσως ρώτησε:
«Ο Μάρκος
υπέγραψε;»
«Όχι»
του απάντησαν. «Υπέγραψαν όμως οι άλλοι όλοι».
Κι ο πάπας
ανέκραξε:
«Ο Μάρκος δεν υπέγραψε, κανένας δεν υπέγραψε. Εποιήσαμεν λοιπόν
ουδέν» είπε επί λέξει. Σα να μην επήλθε συμφωνία ποτέ. Γιατί ήταν ο Μάρκος ο
Ευγενικός των Θεολόγων ο κράτιστος.
Μάρκος ο Ευγενικός: Μητροπολίτης Εφέσου.
Πολέμιος της ψευδοενώσεως των εκκλησιών. Έλαβε μέρος στις συνόδους Φεράρας και
Φλωρεντίας (1438-39). Των Θεολόγων ο κράτιστος και διαλεκτικότατος.
Τον
είπαν όμως αδιάλλακτο (φασίστα θα λέγαμε σήμερα) γιατί δεν
μπορούσαν να του προσάψουν τίποτ’ άλλο. Προπαντός μίζες. Φεγγοβολούσε ο Μάρκος.
Εκπρόσωπος υψηλής θεολογικής μόρφωσης έναντι των καρδιναλίων του Πάπα και των
Λατίνων. Και τελικά, ό,τι δεν υπέγραψε, δικαιώθηκε άμεσα και έμμεσα σ’ όλους
τους τομείς. Θεολογικό κι εκκλησιαστικό. Για να υπογράψει, ο αυτοκράτορας του
πρόσφερε τον Πατριαρχικό θρόνο όπως η Μέρκελ στο Σαμαρά την πρωθυπουργία - αλλά
ο Μάρκος αρνήθηκε. Και ο αυτοκράτορας ένα παλιόπραμα της Ιστορίας, ο Ιωάννης Α'
Παλαιολόγος - του
απαγόρευσε το λόγο. Κι όταν λίγο αργότερα ο Μάρκος πήγε στο
Άγιο Όρος έδωσε εντολή, τον συνέλαβαν και τον έστειλαν στη Λήμνο εξορία, και το
1444 πέθανε.
Ο
Μάρκος είχε ως όραμα την πραγματική ένωση με βάση την ενότητα της πίστεως κάτω
απ’ το φως της πατερικής παράδοσης και τις επτά (7) Οικουμενικές Συνόδους κι
όχι στρεψόδικους συμβιβασμούς και νοθεύσεις κειμένων].
Έτσι κι εδώ. Ανεγνώρισαν
όλοι ίσαμε σήμερα. Η Ελλάδα δεν ανεγνώρισε είναι σα να μην έχει αναγνωριστεί
από κανένα το κράτος των Σκοπίων. Δεν θα μείνω όμως σ’ αυτά ούτε αν θα πρέπει
να δεχτούμε την «τρέχουσα γεωγραφική πραγματικότητα», όπως είπε ως και η
αγραναπαυόμενη και αδρανούσα Ακαδημία Αθηνών, δηλαδή γεωγραφικό προγεφύρωμα
διχοτόμησης της ιστορικής ταυτότητας της Μακεδονίας, αλλά στην τελευταία –
τελευταία εξέλιξη. Να. Όπως κυκλοφορεί, το καψούλι ο μεσολαβητής Νίμιτς, που
τόσα χρόνια μεσολαβητής δεν μπόρεσε να βρει όνομα κοινά αποδεκτό, πρότεινε στον
ΟΗΕ νέα ιδέα φαεινή. Να ονομαστούν τα Σκόπια: «Άνω Δημοκρατία της
Μακεδονίας».
Και τη Δημοκρατία ως τα σήμερα από τότε που την επενόησαν οι
αρχαίοι, κι εκεί που ήταν μία και μοναδική – πειρασμός βλέπεις η δημοκρατία –
όλοι οι μεταγενέστεροι την κάνανε λάστιχο. Την κονταίνουν, την τεντώνουν, την
απλώνουν και ξεθυμαίνουν όλοι πάνω της και βολεύονται. Ασελγούν, εξαπατούν,
καταχρώνται, εκμεταλλεύονται. Και τελικά ειδωλολατρεύονται όλοι της γης οι
παρανοϊκοί.
Έτσι
στη Δημοκρατία έδωσαν, λες κι είναι κακοποιός, διάφορα ονόματα: Βασιλική, βασιλευομένη,
αβασίλευτη, προεδρική, προεδρευομένη, άμεση, έμμεση, Λαϊκή, σοσιαλιστική, κομμουνιστική,
Χριστιανική, Νέα, Παλιά, Κοινοβουλευτική, αντι-προσωπευτική, κι όπως καθένας
βολεύεται. Ως κι ο Παπαδόπουλος για δημοκρατία μιλούσε, κι ο Πινοσέτ στη Χιλή
το ίδιο. Ως κι ο Στάλιν ακόμα και ο Αμίν Νταντά. Και σαν όμορφη και λυγερόκορμη
κι όλο στόχαση δεν τη σεβάστηκε κανένας τους. Είναι από ’κείνες που τις
αποζητάνε μα δεν τις σέβονται. Και τελικά πληρώνει η δημοκρατία. Και τα μάτια
της βρύση. Κακομοίρα δημοκρατία! Πόσους δεν βόλεψες; Για πόσους δεν υπήρξες
«δέκτρια ξέ-νων», όπως θάλεγε ο αρχαίος, κι εκείνοι σε ξέσκισαν. Αδειάζουν μέσα
σου και μετά ροχαλίζουν. Ανώτερο αίμα βλέπεις αυτοί. Δεύτερης ποιότητας της
δημοκρατίας. Γι’ αυτό της κάνουν μεταγγίσεις και το συμπληρώνουν με δηλητήρια –
επίθετα. Μέχρι που τη σέρνουν κατάχαμα και ημιθανή τη βιάζουν. Τη χαράζουν. Τη
μαχαιρώνουν. Κι αν ερχόταν ο Αριστοτέλης 0α τρόμαζε. Ως και στην Αγγλία, την
κοιτίδα όπως λένε της Κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, μέχρι το 1928 αναρωτηθήκατε
πόσοι είχαν
δικαίωμα ψήφου; Γυναίκα καμμία. Κι από τα εκατοντάδες εκατομμύρια
άντρες της αυτοκρατορίας μόλις 10 χιλιάδες Άγγλοι γαιοκτήμονες. Κατά τα λοιπά
διδάσκουμε ιστορία για τον Κρόμβελ και τον Πιτ τον Β’. Οι έχοντες την γην έχουν
και τον λόγον.
Ας
επανέλθουμε όμως στα Σκόπια. Άνω Δημοκρατία της Μακεδονίας προτείνει στον ΟΗΕ
να την πούμε ο Μάθιου Νίμιτς. Και το διεθνές καφενείο το κουβεντιάζει
λένε.
Έτσι τη Δημοκρατία που την ακούσαμε και την ακούμε όπως την είπαμε
παραπάνω, μάθαμε εξ αιτίας των Σκοπιών τη Μακεδονία Βόρεια Νότια, Πάνω – Κάτω,
πέρα – δώθε, Μπρος – πίσω, τώρα ανακατεύουμε Δημοκρατία με Μακεδονία και τη
λέμε «Άνω Δημοκρατία της Μακεδονίας». Ριγανάτος βασιλικός δηλαδή.
Αλήθεια
τι θα πει Άνω; Τι προσδιορίζει αυτό το Άνω μπροστά απ’ τη Δημοκρατία; Τη
Δημοκρατία ή τη Μακεδονία;
Σίγουρα τη Δημοκρατία, αφού προηγείται αυτής. Είναι
δηλαδή, από πάνω αυτή και κάτω ο βιαστής. Την αρπάζει με τα δυο χέρια – όχι 0α
τη σεβαστεί; Τι ’ναι παπάς με το δισκοπότηρο; – τη σηκώνει ψηλά και τη βιάζει,
της τον φυτεύει. Ή το Άνω είναι ποιοτικό χαρακτηριστικό; Ανώτερη δηλαδή
δημοκρατία;
Κι έχει και ανώτατη; Υψίστη; Εν αντιθέσει με κατώτερη και κατώτατη;
Πρόκειται για διαβάθμιση της δημοκρατίας; Ποιοτικό συγκριτικό χαρακτηριστικό
της; Αναφέρεται σε παρελθοντική δημοκρατία; Υπερηφάνως φερομένη;
Ακόμα Άνω
Δημοκρατία είναι μεριστική; Την κόβουμε στα δύο κι έχουμε το πάνω και το κάτω
της; (Της Δημοκρατίας πάντα). Και τελικά θα γίνουμ’ άνω κάτω με
τους ηλίθιους
και παρανοϊκούς που χειρίζονται τα σοβαρά θέματα του κόσμου.
''Τα’
ακούς Σαμαρά''; Κι όλοι εσείς που κυβερνάτε δημοκρατικά με πράξεις νομοθετικού
περιεχομένου, που ψηφίζετε πολύνομοσχέδια με άρθρο μόνο και μνημόνια χωρίς να
διαβάστε; «Ούτε ΝΑΤΟ ούτ’ Ευρώπη τα Σκόπια θα ιδούν» όπως έλεγες (Αν μπουν και
στα δύο,θα ψωνίσουν από σβέρκο).
Αλλά, εσύ Αντώνιε, που παλιότερα ως
κοκορόφτερος υπουργός των Εξωτερικών, και τελευταία ως αντιμνημονιακός λέων που
εβρυχάτο και λέγαμε τώρα θα σπάσει, το κλουβί και θα ξεχυθή, μα όταν έκανε
«ούστ παλιόσκυλο» η Φράου Μέρκελ έθεσες την ουράν εις την υποταγήν, τι θα
κάνεις;
Επέλεξες, λέει, να μην αντιδράσεις, στο «Άνω Δημοκρατίας της
Μακεδονίας». Στο σολοικισμό και δίχως αλληλουχία νοήματος, προπαντός ιστορικού
νοήματος όνομα., που είναι το αυθεντικό όνομα της Δημοκρατίας και της
Μακεδονίας!
Τι διασφαλίζεται μεταξύ του «Άνω», της «Δημοκρατίας» και της
«Μακεδονίας»; Η ανώτερη Δημοκρατία, η ιστορική πραγματικότητα ή η γεωγραφία;
Δεν βλέπετε, εσύ κι οι διπλωμάτες σου, ότι οι αγροίκοι του νου μας υποτιμούν
και διανοητικώς ατελείς μας θεωρούν;
Στάσου και δες ένα λεπτό το Μάρκο τον
Ευγενικό. Θα σε φωτίσει. Στάσου σαν Έλληνας, Και τώρα και πάντοτε.
Και τον
Νίμιτς οι Σκοπιανοί, θα τον κάνουν δρόμο και άγαλμα. Εσύ όμως πού και πώς στην
ιστορία θα σταθείς;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου